Wirtualne biuro?

A co to takiego?

Wirtualne biuro ?

Wirtualne biuro? Wirtualny adres? Co to oznacza ? Do czego służy ? Czy się opłaca ? Kto może skorzystać ? Na co uważać ? A co na to Urzędy ?

Już wyjaśniamy 🙂

Co to oznacza ?

W Polsce rozwinął się trend na wirtualne biura,są to biura w których można zarejestrować swoją działalność, inaczej mówiąc nasza firma wynajmuje adres danego wirtualnego biura i nim się posługuje. Adres ten ma prawo wpisać pod swoją działalność i widnieje od CEIDG w KRSie czy innym rejestrze przedsiębiorców.

Do czego służy ?

Każda firma musi posiadać lokalizacje – adres gdzie firma się znajduję. Niestety nie każdy na start może sobie pozwolić na wynajem lokalu, który będzie mu służyć a w domu nie może zarejestrować swojej firmy, ponieważ żeby to zrobić trzeba wydzielić specjalną część, gdzie będzie siedziba firmy. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że np. informatyk zarejestruje działalność w swoim gniazdku, bo nie jest mu potrzebny lokal a wystarczy: biurko, komputer i internet i w zależności jak przejdzie kontrolę z Urzędu może uda mu się trafić na przychylność Urzędnika i nie będzie większych problemów.

Na szczęście powstały wirtualne biura, w których można zarejestrować swoją firmę. Wszelkie formalności z danym biurem przeważnie można załatwić w ciągu jednego dnia i to ZDALNIE !

Czy się opłaca ?

Naszym zdaniem TAK. Miesięczny koszt utrzymania adresu opiera między 80 zł a 200 zł netto (w wyjątkowych sytuacjach np. prestiżowa lokalizacja może wynieść nawet 500 zł netto). Koszt jest uwarunkowany jakie usługi dobierzemy czy np. chcemy skan listu, który przyszedł czy tylko informacje jaki i od kogo. Czy dodatkowo dobieramy usługi sekretariatu, czyli odbieranie telefonu przez biuro i przekazywanie informacji kto i w jakiej sprawie się kontaktował.Co więcej, w większości biurach można wynająć sobie salę konferencyjną za dodatkową opłatą.

Kto może skorzystać ?

Każdy, kto posiada firmę zarejestrowaną w danym rejestrze bądź osoba fizyczna, która ma zamiar założyć firmę.

Na co uważać ?

Bardzo ważną kwestią jest sprawdzenie danego wirtualnego biura. Zdarzały się przypadki, że w internecie można było znaleźć atrakcyjną ofertę, formalności można było załatwić TYLKO zdalnie a po fakcie okazało się, że pod danym adresem nie ma żadnego biura.

Jak możemy się zabezpieczyć w takiej sytuacji? Chyba najłatwiejszym sposobem jest telefon do Urzędu Skarbowego z zapytaniem czy, pod danym adresem jest firma, która prowadzi usługi wirtualnego biura oraz czy nie będzie problemu przy rejestracji własnej firmy pod właśnie danym adresem. Oczywiście, warto też sprawdzić opinię czy np. firma wysyła na czas informację o korespondencji ? Sprawdzić w rejestrze przedsiębiorców najlepiej po numerze NIP czy firma istnieje. Jeżeli wirtualne biuro podnajmuje od kogoś biuro i prowadzi takie usługi to po prosić o umowę najmu i sprawdzić do, kiedy obowiązuje umowa oraz czy firma prowadząca te usługi ma prawo podnajmować dla celów wirtualnego biura.

A co na to urzędy… ?

Urzędy niestety nie są przychylne takiej formie najmu ze względu na przypadki jakie miały miejsca. Np. Firma ABC wynajęła adres do siedziby, po dwóch miesiącach zniknęła robiąc po drodze przekręt podatkowy. Firma nie wyrejestrowała adresu a pod danym adresem nie zastaniemy już firmy. Wirtualne biuro oczywiście zgłosi do odpowiedniej instytucji, że dana firma nie ma prawa do korzystania z adresu, ale procedura trwa. W ten sposób firma nie jest już do przechwycenia.

Do Urzędu Skarbowego trzeba przygotować oświadczenia dotyczące wszelkich informacji o firmie, a mianowicie: Czym się zajmuje firma? Jakie ma zaplecze technologiczne? W jakich godzinach można zastać firmę w biurze? – informacja niezbędna ze względu na nie zapowiedziane kontrole urzędników. Oczywiście wizytę może przejąć osoba wynajmująca biuro, jeżeli otrzymała od klienta na to zgodę.

Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *